۱۳۸۸ دی ۷, دوشنبه

شربت تریاک در شیشه های یک لیتری به مراکز می رود

تهران - مدیر کل داروی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت :‌ شربت‌" تنتور اپیوم یا شربت تریاک "در شیشه های یک لیتری بین مراکز مجاز ترک اعتیاد ، توزیع می شود .
دکتر " محمد رضا شانه ساز"‌،‌ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود :‌ وزارت بهداشت برای تامین و تولید این دارو مشکلی ندارد و این دارو را در فهرست دارویی کشور نیز وارد کرده است .
شانه ساز توزیع این شربت عمومیت ندارد، اظهارداشت :‌‌ این دارو فقط به صورت انحصاری در اختیار مراکزی که اعلام آمادگی کرده و آموزش های لازم را دیده اند از 15 اردیبهشت ماه جاری ارایه می شود .
مدیر کل دارو و مواد مخدر وزارت بهداشت ،‌درمان وآموزش پزشکی ، اظهارداشت :‌ شربت تریاک در مراکز یاد شده و با صلاحدید پزشک به معتادان واجد شرایط مصرف این داروارائه می شود .
شانه ساز گفت:‌ معاونت غذا وداروی وزارت بهداشت از هر نظر آمادگی اجرای طرح درمانی شربت تریاک را در مراکز دارد و اکنون منتظر اعلام معاونت درمان این وزارتخانه برای شروع کار است .
" سعید صفاتیان " مدیرکل درمان و بازپروری ستاد مبارزه با مواد مخدر پیشتر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، گفت: با موافقت وزارت بهداشت و هماهنگی انجام شده 100 مرکز درمانی ترک اعتیاد کشور برای پوشش درمانی معتادان به تریاک با استفاده از شربت تریاک(تنتور اپیوم) اعلام آمادگی کردند.
صفاتیان گفت که همه کارهای اجرایی و مراحل اداری توزیع این شربت "تنتور اپیوم" انجام شده و همچنین پروتکل درمانی آن نیز تدوین شده است.
وی اظهار داشت: ستاد مبارزه با مواد مخدر به عنوان متولی آموزش، نسبت به برگزاری دوره های آموزشی ویژه پزشکان، روانپزشکان و روانشناسان هفت استان کشور از جمله تهران، اصفهان، مشهد، فارس و تبریز اقدام کرد.
وی تاکید کرد: این افراد از هم اکنون آمادگی دارند در مراکز درمانی مورد تایید و دارای مجوز نسبت به درمان و ترک معتادان با استفاده از شربت تریاک (تنتور اپیوم) اقدام کنند.
مدیرکل درمان و بازپروری ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: برای پزشکان و روانپزشکان سایر استان های کشور نیز برنامه ریزی شده تا یا توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر و یا مسوولان آموزش هفت استان یاد شده دوره های آموزشی برگزار شود.
وی خاطر نشان کرد: شربت تریاک برای درمان و ترک اعتیاد معتادان به مواد مخدر گروه تریاک که تاثیر بیشتری دارد مورد استفاده قرار می گیرد و استفاده از دیگر روش های درمانی همچون درمان با متادون نیز همچنان در مراکز درمانی دنبال می شود.

۱۳۸۸ دی ۴, جمعه

ادامه تهیه پروتکل درمانی کراک وشیشه

مدیرکل امور درمان و حمایت های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر ضمن اعلام جمع‌آوری شش پروتکل درمانی کراک و شیشه از استان‌های مختلف کشور، به روند طولانی شدن این فرآیند اشاره و اظهار امیدواری کرد که این پروتکل ظرف شش ماه اول سال جاری تهیه شود.
سعید صفاتیان در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: تهیه پروتکل درمانی کراک و شیشه در مرکز ملی مطالعات دانشگاه تهران و وزارت بهداشت در حال انجام است، حال آن که تهیه این پروتکل زمان بر بوده و طول می‌کشد.
وی با بیان این که مجموعه پروتکل‌های یاد شده را به مرکز ملی مطالعات ارسال می‌کنیم، افزود: «فکر نکنید چون پروتکلی نیست، درمان هم صورت نمی‌گیرد؛ هر چند درمان دارویی نداریم، اما کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی مروبطه در حال برگزاری است که در این دوره‌ها پروتکل درمانی ارائه می‌شود».
وی ادامه داد: هر چند فرآیند جمع‌آوری پروتکل‌های درمانی کراک و شیشه و تهیه کتابچه مربوطه تا حدودی در وزارت بهداشت طولانی شده، اما امیدواریم در شش ماه نخست امسال به پایان رسد.
تا کنون گزارشی در استفاده از مواد مخدر در پاستیل‌های خوراکی گزارش نشده است
مدیرکل امور درمان و حمایت های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر همچنین در مورد برخی اظهار نظرها درباره استفاده از مواد اعتیادآور و مخدر در پاستیل‌های خوراکی که در اشکال مختلف در بازار به فروش می‌رسند، تاکید کرد: تا کنون گزارشی از مراکز درمانی کشور دال بر این موضوع گزارش نشده است، این در حالیست که موادی که در پاستیل‌ها به کار می‌رود، نمی‌تواند اعتیاد آور باشد.
صفاتیان با بیان این که تا به حال از مراکز درمانی کشور گزارشی مبنی بر این که بیماری مراجعه و گفته است با خوردن پاستیل معتاد شده‌ام، دریافت نکرده‌ایم، به ایسنا گفت: آزمایش موادخوراکی بر عهده معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت است، این در حالیست که برای واردات مواد خوراکی، نمونه‌ای از آن به این معاونت ارسال می‌شود، حال آن که تاکنون از وزارت بهداشت نیز رسما چنین چیزی را نشنیده‌ایم، چرا که دلیلی برای کتمان این موضوع وجود ندارد.
وی در عین حال ادامه داد: پزشکی این موضوع را اعلام کرد که به وی گفتیم بیمار خود را معرفی کند، اما دیگر خبری از این پزشک نشد و چیزی ندیدیم.
فعلا مخدر جدیدی وارد بازار مصرف نشده است
مدیرکل امور درمان و حمایت های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد: فعلا مواد مخدر جدید و با نام جدید، وارد بازار مصرف نشده است.
صفاتیان با اشاره به درجه‌بندی مراکز ترک اعتیاد نیز گفت: حدود 170 مرکز دولتی درمان در سراسر کشور فعال است.

۱۳۸۸ دی ۱, سه‌شنبه

100 مرکز براي پوشش درماني معتادان با تنتور اپيوم (شربت ترياک) اعلام امادگي کردند

"سعيد صفاتيان" روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعي ايرنا افزود: همه کارهاي اجرايي و مراحل اداري توزيع اين شربت "تنتور اپيوم" انجام شده و همچنين پروتکل درماني آن نيز تدوين شده است.
وي تصريح کرد: با پيگيري معاونت غذا و داروي وزارت بهداشت نام اين داروي درماني در زمان بسيار کمي در فهرست کتاب دارويي (فارماکپه) داروهاي مورد تاييد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي کشور ثبت شده است.
صفاتيان اظهار داشت: ستاد مبارزه با مواد مخدر به عنوان متولي آموزش، نسبت به برگزاري دوره هاي آموزشي ويژه پزشکان، روانپزشکان و روانشناسان 7 استان کشور از جمله تهران، اصفهان، مشهد، فارس و تبريز اقدام کرد.
وي تاکيد کرد: اين افراد از هم اکنون آمادگي دارند در مراکز درماني مورد تاييد و داراي مجوز نسبت به درمان و ترک معتادان با استفاده از شربت ترياک (تنتور اپيوم) اقدام کنند.
مديرکل درمان و بازپروري ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: براي پزشکان و روانپزشکان ساير استان هاي کشور نيز برنامه ريزي شده تا يا توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر و يا مسوولان آموزش هفت استان ياد شده دوره هاي آموزشي برگزار شود.
صفاتيان افزود: در دوره جديد درمان معتادان از دو روش استفاده مي کنيم که در روش اول درمان ارزان است و از طريق مراکزي که با سازمان هاي مردم نهاد ارتباط دارند، انجام مي شود و در روش دوم که هزينه بيشتري دارد اجراي سيستم روان درماني است که هر دوي اين روش ها با هم اجرا خواهد شد.
وي خاطر نشان کرد: شربت ترياک براي درمان و ترک اعتياد معتادان به مواد مخدر گروه ترياک که تاثير بيشتري دارد مورد استفاده قرار مي گرد و استفاده از ديگر روش هاي درماني همچون درمان با متادون نيز همچنان در مراکز درماني دنبال مي شود.

۱۳۸۸ آذر ۲۸, شنبه

ناجا: خلأ قانوني مبارزه با مواد مخدر صنعتي دست آويزي براي هجوم تبليغاتي به جمهوري اسلامي شده است

سرتيپ دوم پاسدار "حميدرضا حسين آبادي " روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: علي رغم پيگيريهاي مکرر پليس و دستگيري بيش از 400 نفر در سال گذشته در ارتباط با قاچاق "شيشه"، خلاء قانون مبارزه با مواد مخدر صنعتي، موجب تبديل شدن ايران به يکي از مسيرهاي ترانزيت مواد مخدر صنعتي به کشورهاي آسياي جنوب شرقي شده است.
لازم به ذکراست قانون مبارزه با مواد مخدر صنعتي در کميسيون قضايي مجمع تشخيص مصلحت نظام در حال بررسي است.
وي کشف 950 کيلو مواد مخدر صنعتي "شيشه" در سال گذشته را گواه اين ادعا اعلام کرد و تصريح کرد: روند قاچاق مواد مخدر صنعتي به دليل خلاءهاي قانوني روبه افزايش بوده و موجب مخدوش شدن چهره جمهوري اسلامي مي شود.
حسين آبادي ضرورت تصويب قوانين بازدارنده براي جلوگيري از قاچاق مواد مخدر از سوي مجمع تشخيص مصلحت نظام را ضروري دانست و خاطر نشان کرد: ‌با توجه به ارزش افزوده مواد مخدر صنعتي در کشورهاي آسياي جنوب شرقي، شاهد ترانزيت اين گونه مواد مخدر به کشورهاي همسايه و از طريق اين کشورها به مقصد کشورهاي آسياي جنوب شرقي هستيم.
وي با اشاره به زنداني بودن تعداد معدودي از اتباع ايراني در کشورهاي ارمنستان، آذربايجان، ترکيه، مالزي، اندونزي، تايلند و کشورهاي حوزه خليج فارس گفت: اين کشورها با توجه به افزايش روند ترانزيت مواد مخدر صنعتي اقدام به تشديد مجازات براي حمل مواد مخدر صنعتي کرده اند و به همين جهت برخي از اتباع ايراني در اين کشورها در معرض اعدام و حبس ابد هستند.
بنا به گفته اين مقام انتظامي هر فردي در اندونزي اقدام به حمل پنج گرم مواد مخدر صنعتي کند با مجازات اعدام روبرو مي شود.
رييس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا همچنين با اشاره به خبر دستگيري فردي در کشور مالزي که به اشتباه از سوي پليس اين کشور يکي از پرسنل ناجا اعلام شده بود، گفت: پليس مالزي 27 فروردين ماه پس از دستگيري فردي که مواد مخدر صنعتي حمل مي کرده به دروغ اين فرد را از کارکنان پليس ايران اعلام کرد که همين امر تبديل به دست آويزي براي رسانه هاي اين کشور و رسانه هاي غربي بر عليه جمهوري اسلامي شد.
وي افزود:‌ پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا پس از کسب اطلاع از اين مورد، به شدت اين ادعا را تکذيب و شکواييه اي از طريق سفارت ايران در مالزي تهيه و به پليس مالزي اعلام کرد که پس از وصول اين شکايت پليس مالزي رسما عذرخواهي کرد.
حسين آبادي با تاکيد بر اينکه حتي اگر پليس مالزي نيز به صورت رسمي عذرخواهي کند و به اشتباه خود اعتراف کند، مساله نخواهد شد، گفت: ضرورت تصويب قوانين بازدارنده براي جلوگيري از خروج مواد مخدر صنعتي احساس مي شود.

۱۳۸۸ آذر ۲۵, چهارشنبه

معاون وزير کشور: حل مسئله اعتياد نخستين محور طرح تحول اجتماعي است

به گزارش ايرنا به نقل از پايگاه اطلاع رساني پليس، "عليرضا افشار"، در تبيين جزييات طرح تحول اجتماعي افزود: اين طرح درون خانواده ها و محيط هاي اداري و آموزشي، از مهدهاي کودک تا دانشگاهها و همه مکانها و جوامع آسيب پذير در حوزه اجتماعي را در بر مي گيرد.
دبير شوراي اجتماعي کشور ادامه داد: اين سه محور شامل مقابله با قاچاقچيان مواد مخدر، درمان معتادان و پيشگيري از اعتياد است که دو محور اول در قالب برنامه اي مدون به تصويب ستاد مبارزه با مواد مخدر رسيد و برنامه سوم در دست بررسي و تصويب است.
افشار گفت: مسئله اعتياد يکي از مهم ترين معضلات اجتماعي امروز کشور است که ريشه بسياري از آسيب هاي ديگر محسوب مي شود، اميدواريم با اين طرح ملي بتوانيم در ستاد مبارزه با مواد مخدر و با همکاري ساير دستگاه ها اين مشکل را ريشه کن کنيم.
وي يادآور شد: در محور حل مسئله اعتياد بحث مبارزه با مشروبات الکلي را نيز در دستور کار داريم که بايد درباره حل اين معضل، ساماندهي خوبي در کشور صورت گيرد.
معاون اجتماعي وزير کشور افزود: در محور حل مسئله اعتياد بحث مبارزه با دخانيات را نيز در دستور کار داريم که اين معضل علاوه بر هدر کردن سرمايه هاي اقتصادي، مشکلاتي را در حوزه بهداشت و درمان به وجود مي آورد.
وي تصريح کرد: در اجراي اين طرح نيازمند کمک همه نهادها، دستگاههاي دولتي و بخش خصوصي، صدا و سيما، رسانه ها و خانواده ها هستيم.
افشار درباره مسير تدوين و تصويب اين طرح اظهار داشت: در اسفند 87 دبيرخانه شوراي اجتماعي کشور پيش نويس طرح تحول اجتماعي را با نگاهي جامع به برنامه ملي آسيب هاي اجتماعي کشور، ارتقاي نشاط اجتماعي، رضايت عمومي و وحدت و همبستگي ملي تهيه کرد.
معاون اجتماعي وزير کشور افزود: کليات اين طرح در هفت بند طراحي شده و ارديبهشت سال گذشته به تصويب شوراي اجتماعي کشور رسيد.
وي ادامه داد : شوراي اجتماعي بالاترين مرجع سياستگذاري و برنامه ريزي دستگاه هاي دولتي براي هماهنگي در مباحث اجتماعي است که براساس اصل 138 قانون اساسي مصوبات اين شورا مصوبات دولت به شمار مي آيد و لازم الاجراست.
دبير شوراي اجتماعي کشور اضافه کرد: در مهلتي که اين شورا تعيين کرده بود قرار شد همه برنامه هاي اجتماعي دستگاه هاي مختلف کشور را حول اين هفت محور برنامه ريزي و جمع بندي کنيم و در مدت شش ماه تحويل شوراي اجتماعي دهيم.

۱۳۸۸ آذر ۲۲, یکشنبه

از اعزام عمره‌گذاران حامل مواد مخدر جلوگيري مي‌شود

به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس حامد ايزدي امروز در همايش روحانيون عمره اظهار داشت: سال گذشته 160 نفر از زائران به اتهام حمل مواد مخدر دستگير شدند كه دو نفر از اين افراد در زندان‌هاي عربستان فوت شدند و در مجموع 223 نفر توسط مقامات عربستاني در مكه و مدينه دستگير شدند.
وي در خصوص تمهيداتي كه از سوي حراست بعثه مقام معظم رهبري براي ممانعت از تكرار مشكلات مربوط به حمل مواد مخدر انديشيده شده است، تصريح كرد: با تمهيداتي كه صورت گرفت در حج تمتع سال گذشته تنها يك نفر حامل مواد مخدر وارد عربستان شد كه توسط مقامات سعودي دستگير شد و افرادي كه در ايران دستگير شدند از پرواز آنها جلوگيري به عمل آمد.
ايزدي ادامه داد: امسال نيز اين هماهنگي‌ها در تمام ايستگاه‌هاي پروازي كشور صورت گرفته و به شدت با افرادي كه حامل مواد مخدر باشند برخورد مي‌شود و از پرواز آنها ممانعت خواهد شد.
وي در خصوص مواردي كه زائران عمره بايد خود را ملزم به رعايت آن در مناسك عمره مفرده بدانند، گفت: زائراني كه به مقتضاي شرايط كاري خود با برخي از اسناد و اطلاعات مكتوب و ديجيتال طبقه‌بندي شده سر و كار دارند بايد از آوردن اين مطالب و اسناد به همراه خود پرهيز كنند. همچنين كارت‌هاي شناسايي اضافي كه ضرورتي براي به همراه داشتن آنها وجود ندارد نبايد همراه زائر باشد.
مدير كل حراست بعثه مقام معظم رهبري افزود: همچنين زائران از به همراه داشتن برخي فيلم‌ها و عكس‌ها كه مي‌تواند مشكل‌ساز باشد در تلفن همراه خود بايد پرهيز كنند.
ايزدي در خصوص موضوع انگشت‌نگاري از زائران ايراني در جده اظهار داشت: در فرودگاه جده انگشت‌نگاري و چشم‌نگاري از زائران تمام كشورها مرسوم است و اين امر مختص زائران ايراني نيست. حتي در برخي از فرودگاه‌هاي صنعتي عربستان مانند دمّام نيز از تمام اتباع كشورها حتي اتباع كشورهاي اروپايي كه وارد عربستان مي‌شوند انگشت‌نگاري و چشم‌نگاري انجام مي‌شود.
وي ادامه داد: تنها آنچه كه براي ما در اين خصوص موضوعيت دارد موضوع انگشت‌نگاري يك اجنبي از زائران زن است كه در اين خصوص تمهيدات لازم انديشيده شده‌ است.
ايزدي به موضوع طرح برخي از شبهات از سوي مبلغان وهابي در ايام حج و عمره اشاره كرد و گفت: ما عمده شبهاتي كه از سوي وهابيون در برابر زائران در اين ايام مطرح مي‌شود را استخراج كرده‌ايم و به 5 شبهه عمده عدم توسل به اموات، خمس، متعه، غديرخم و عدم وجود گنبد و بارگاه بر سر قبور در زمان حضرت رسول اكرم (ص) دست يافته‌ايم.
وي يادآور شد: توصيه ما به روحانيون كاروان‌ها اين است كه نسبت به طرح اين شبهات از پيش از سفر آمادگي لازم را داشته باشند تا بتوانيم با زمينه مطالعاتي قبلي اين شبهات را در مواقع لازم پاسخ دهيم.

۱۳۸۸ آذر ۱۹, پنجشنبه

کشته شدن 23 هزار نفر در درگیری با قاچاقچیان مواد مخدر در مکزیک

در درگیری نیروهای امنیتی مکزیک با قاچاقچیان مواد مخدر در سه سال اخیر ، حدود 23 هزار نفر کشته شده اند.
فرناندو گومز مونت وزیر کشور مکزیک روز سه شنبه در گزارشی به نمایندگان پارلمان، از کشته شدن 22 هزار و 743 نفر از اواخر سال 2006 تاکنون در درگیری نیروهای امنیتی با قاچاقچیان مواد مخدر خبر داد.
مناطق مرزی مکزیک و امریکا به طول حدود 3200 کیلومتر، یکی از مناطق اصلی فعالیت قاچاقچیان مواد مخدر در جهان به شمار می آید.
براساس این گزارش، تنها 9 هزار و 635 نفر در درگیری های سال 2009 با قاچاقچیان مواد مخدر کشته شده اند. این در حالی است که این رقم در سال 2007 تنها دو هزار و 837 نفر بود.
براساس گزارش وزیر کشور مکزیک، در سه سال اخیر همچنین بیش از 121 هزار قاچاقچی مواد مخدر در این کشور دستگیر شده اند.

۱۳۸۸ آذر ۱۶, دوشنبه

ارتباط اختلالات خواب دوران کودکی با سوء مصرف مواد در بزرگسالی

تخمین زده میشود حدود 40 میلیون آمریکایی از برخی از انواع اختلال خواب رنج می برند. مطالعه جدید نشان می دهد کودکانی که در حال حاضر مشکل خواب دارند در معرض خطر بیشتری از ابتلا به اعتیاد به الکل و مواد مخدر در آینده هستند.
محققان دریافته شیوع مشکلات خواب در نوجوانان و بزرگسالان جوان بین سنین 12 و 25 است پیوسته در حال افزایش است. پیامدهای ابتلا به مشکلات خواب در کودکان،  ریسک افزایش یافته آسیب های مختلف و مرگ ، خلق منفی و افزایش استفاده از الکل و مواد مخدر است.
مکانیسم اختلالات خواب کودکان هنوز بطور کاملی مورد شناسایی قرار نگرفته است، اما آثار آرام بخشی مشروبات الکلی و بسیاری از داروها ممکن است باعث چرخه خطرناک سوء مصرف مواد در بزرگسالان شود.
بزرگسالانی که از بی خوابی رنج میبرند و بطور خودسر قبل از خواب از الکل به عنوان داروی خواب استفاده میکنند در معرض خطر بیشتری نسبت به افرادی هستند که مشکل بیخوابی ندارند و همان رژیم الکلی را دارند. الکل می تواند در ابتدا سبب بهبود خواب بدون عواقب منفی مورد انتظار شود، اما مشکل این است که تحمل به الکل بسیار سریع رشد می کند، بنابراین شخص مجبور به استفاده از مقادیر بیشتر الکل میشود. نهایتا سیکل معیوبی ایجاد میشود که موجب مصرف بیشتر الکل میشود.

۱۳۸۸ آذر ۱۳, جمعه

شربت تریاک از اول اردیبهشت توزیع می‌شود

مدیر کل درمان و حمایت های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: طرح پایلوت شربت تریاک به اتمام رسیده است و تا 10 روز آینده زمان اجرایی شدن آن به طور گسترده اعلام خواهد شد.
سعید صفاتیان، در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی برنا در خصوص وضعیت طرح شربت تریاک بیان کرد: طرح پایلوت شربت تریاک به اتمام رسیده است.
وی ادامه داد:” حداکتر تا 10 روز آینده زمان اجرایی شدن طرح پایلوت شربت تریاک مشخص خواهد شد. “داد: با توجه به نتایج علمی این طرح وزیر بهداشت و درمان تاکید بر عملیاتی شدن این طرح دارد. اجرای این طرح با هماهنگی وزارت بهداشت و درمان صورت خواهد گرفت.
مدیر کل درمان و حمایت های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: حداکتر تا 10 روز آینده زمان اجرایی شدن طرح شربت تریاک مشخص خواهد شد.

۱۳۸۸ آذر ۱۰, سه‌شنبه

اجرای سراسری طرح شربت تریاک

مدیر کل درمان و حمایت های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: طرح پایلوت شربت تریاک به اتمام رسیده است و تا 10 روز آینده زمان اجرایی شدن آن به طور گسترده اعلام خواهد شد.
سعید صفاتیان، در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی برنا در خصوص وضعیت طرح شربت تریاک بیان کرد: طرح پایلوت شربت تریاک به اتمام رسیده است.
وی ادامه داد:” حداکتر تا 10 روز آینده زمان اجرایی شدن طرح پایلوت شربت تریاک مشخص خواهد شد. “داد: با توجه به نتایج علمی این طرح وزیر بهداشت و درمان تاکید بر عملیاتی شدن این طرح دارد. اجرای این طرح با هماهنگی وزارت بهداشت و درمان صورت خواهد گرفت.
مدیر کل درمان و حمایت های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: حداکتر تا 10 روز آینده زمان اجرایی شدن طرح شربت تریاک مشخص خواهد شد.