۱۳۸۸ مهر ۱۸, شنبه

آمادگی برای تاسیس پژوهشکده اعتیاد درسراسر کشور

مدیرکل مرکز پژوهش، مطالعات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در نشست ستاد مبارزه با مواد مخدر چهارمحال وبختیاری گفت: با اعلام آمادگی استانها برای تاسیس پژوهشکده های اعتیاد پژوهی، بودجه لازم در اختیار دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر و استانداران قرارمی گیرد تا با فعالیتهای علمی و پژوهشی مناسب در این پژوهشکده ها زمینه پیشگیری اقدامات علمی و عملی بیشتری صورت گیرد.
پژوهشکده های اعتیاد در سراسر کشور تاسیس می شوند.
یاوری با اشاره به وجود یک میلیون و200هزارنفر معتاد درکشور افزود: تلاش مرکز پژوهش برای درگیر کردن تمام استانهای کشور در زمینه پژوهش و انجام کارهای تحقیقاتی در حوزه سوء مصرف مواد مخدر است.
وی افزود : هم اکنون شرایط برای فعالیت های پژوهشی در زمینه اعتیاد پژوهی وجود دارد و ستاد مبارزه با مواد مخدرکشور نیز ازاین فعالیتها حمایت می کند.
مدیرکل مرکز پژوهش، مطالعات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور خاطرنشان کرد:این ستاد از پایان نامه‌های کارشناسی ارشد تا مبلغ 10 میلیون و پایان‌نامه‌های دکترا نزدیک به 40 میلیون ریال حمایت مالی می‌کند و به محض دریافت مدارک دانشجویان، ظرف مدت هفت تا هشت روز هزینه پایان نامه‌ها به دانشجویان پرداخت می‌شود.
یاوری همچنین از کشف هزارو 531 کیلوگرم هرویین با شش درصد رشد در سال جاری خبرداد.
دراین نشست تاسیس پژوهشکده اعتیاد پژوهی چهارمحال و بختیاری توسط دانشگاه شهرکرد تصویب شد.
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: هیات مدیره این پژوهشکده با عضویت سه استادیار و دانشیار دانشگاه های استان تشکیل می شود.
رجبعلی صادقی افزود: تمام سازمانها و دستگاهها موظف هستند در زمینه پیشگیری از اعتیاد فعالیت کنند و در این زمینه هیچ دستگاهی مستثنی نیست.