۱۳۸۸ آبان ۱۶, شنبه

رشته پیشگیری از اعتیاد در دانشگاه جامع علمی کاربردی ایجاد شد

مدیرکل پیشگیری و فرهنگی ستاد مبارزه با موادمخدر در خصوص فعالیت پیشگیری از اعتیاد در دانشگاه بیان کرد: وزارت علوم به عنوان یکی از دستگاه های مرتبط با ستاد، برنامه هایی برای دانشگاه ها در سال 86 تا 88 در بحث اطلاع رسانی، آگاهی و آموزش انجام داده است.
مدیر کل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر از ایجاد رشته پیشگیری از اعتیاد در دانشگاه علمی کاربردی خبر داد.
حمید رضا صرامی، در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی برنا در خصوص فعالیت پیشگیری از اعتیاد در دانشگاه بیان کرد: وزارت علوم به عنوان یکی از دستگاه های مرتبط با ستاد، برنامه هایی برای دانشگاه ها در سال 86 تا 88 در بحث اطلاع رسانی، آگاهی و آموزش انجام داده است.
مدیر کل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در این راستا ستاد مبارزه با مواد مخدر برای سال 89 به دنبال اجرایی کردن دو واحد درسی در دانشگاه است.
صرامی گفت: رشته پیشگیری از اعتیاد در دانشگاه علمی کاربری ایجاد شد. بر این اساس مرکز مشاوره وزارت علوم مداخلات موثری را برای ارائه مشاوره مستمر دانشجویان خواهد داشت تا با ایجاد پژوهش در این حوزه بتوان سطحی نگری را تغییر داد.
مدیر کل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: با توجه به اطلاع رسانی و آگاهی دانشجویان میزان باورهای غلط آنها در خصوص اعتیادآورنبودن برخی دارو ها و محرک ها کاهش خواهد یافت.